REYNES-DELOBEL Anne - Conférences et communications

Conférences et communications :

 

Communications dans un congrès international

 

[1] « In the Shadow of No Towers d’Art Spiegelman : la bande dessinée militante », Colloque international L’Amérique militante, Université Aix-Marseille I, 16-18 mars 2004.

 

[2] « Calculer le saut du vide à l’absence : l’abstraction dans l’écriture de Kay Boyle », Colloque international Abstractions, Université de Paris IV – Sorbonne et ENS Ulm, 25-27 novembre 2004.

 

[3] « L’imaginaire de l’exil chez Kay Boyle », Colloque international Terres et Espaces d’Amérique, Université de Toulouse, 8-9 avril 2005.

 

[4] « Le cadre comme lieu privilégié du travail de l’image dans l’écriture de Kay Boyle », Colloque international de la Société des Amis d’Intertexte (SAIT), Université Paris 3 – Sorbonne Nouvelle, 17-18 mars 2006.

 

[5]« Towards a new imaginary process: Kay Boyle’s experiments with the limits of representation in Process (1924-25) »,Congrès de l’American Literature Association (ALA), San Francisco, 25-28 mai 2006.

 

[6] « ‘We Need the New Twentieth-century Word’: the manifested in transition’s ‘Proclamation, June 1929’ »,Congrès de la North Eastern Modern Language Association (NeMLA), Baltimore, 2-4 mars 2007.

 

[7] « Into the 21rst century: travel as a way to address the body politic in Barry Lopez's Resistance »,  Congrès de la North Eastern Modern Language Association, Buffalo, (NeMLA), 10-13 avril 2008.

 

[8] « Lire le manifeste dans sa ‘vérité de mensonge’ : paradoxes de la question politique dans transition, This Quarter et The Little Review », Colloque international Revues modernistes et politique dans les années 1900 à 1939, Université du Maine, 6-8 juin, 2008.

 

[9] « Unreadability in question(s): the reception of “Work in Progress” ” in transition magazine (1927-38) », Colloque international Modernism and Unreadability, ENS-LSH et Université de Lyon, 23-24 octobre 2008.

 

[10] « Being Americans Together: Alterity, Ex-centricity and Identity in transition and This Quarter magazines. », Second International Conference of the Modernist Magazine Project, University of Sussex, Brighton, 15-17 juillet 2009.

 

[11] « In transition: Kay Boyle, Modernist radicalism and anxieties about the public sphere (1927-32) », Congrès de l’American Literature Association (ALA), Boston, 21-24 mai 2009.

 

[12] « Expatriation, Commonality, and Imagined Transatlantic Community in Kay Boyle's Early Poetry », Congrès international de la Society for the Study of American Women Writers (SSAWW),  Université Bordeaux – Montaigne, 5-8 juillet 2017.

 

[13] « Unsafe engagement across narrative knowledge, Joe Sacco's Safe Area Gorazde », ESSE 10 International Conference, Universitá di Torino, Turin, 24-28 août 2010.

 

[14] « Extension and intensity of the poetical intervention: photography and the political in Claude Cahun's surrealist object experiment », Colloque international de l’European Avant-Garde and Modernist Network (EAM), Modernist Matter International Conference, University of Kent, Canterbury, 8-10 septembre 2012.

 

[15] « Bobbing the Lyric for Bob Brown’s Machine», Colloque international Alternative Modernisms, Cardiff University, 15-18 mai 2013.

 

[16] « An impractical community? Reshaping American Identity in transition’sTransatlantic Modernism », Colloque inaugural de la Société d’Études Modernistes (SEM), Université Paris 3 – Sorbonne Nouvelle,  24-26 avril 2014.

 

[17] « Imagining Commonality: Kay Boyle’s Mid-Twenties »,Congrès de l’American Literature Association (ALA), Washington, D.C., 23-26 mai 2014.

 

[18] « Avant-Garde Poetics in Broom magazine (1921-24): the failure of a transational perspective? », Colloque international, Journals and Magazines: the Making of Avant-Garde Poetics, Universitá di Milano, 30 janvier 2015.

 

[19] « Quelle Amérique ? L'invention d'une identité culturelle nationale, 1907-1920 », Colloque international L'Amérique au tournant, Université de Fribourg, Suisse, 26-28 avril 2017.

 

[20] « Places, Faces, and Words: Kay Boyle in/and the South of France », Congrès de l’American Literature Association (ALA), Boston, 25-28 mai 2017.

 

Communications dans un congrès national

[1] « Le dispositif photographique de Claude Cahun dans Le Coeur de Pic de Lise Deharme », Colloque SAIT-EMMA, Université de Montpellier, 20-21 septembre 2012.

 

[2] « Two facets of moving modernism: Kay Boyle's participation in Bob Brown's reading machine project », Journée d'études Women and Speed, Université de Toulouse – Le Mirail, 14 décembre 2012.

 

[3] « Joseph Cornell et l’objet surréaliste : contenir, exposer, émanciper », Journée d’études « Que fait l’image ? », Université de Montpellier III, 16 mai 2014.

 

 [4] « Acrobates aériens et explorateurs cosmiques : de SAint-Exupéry à Cornell et retour (1932-1942 », 59è congrès de la SAES à Aix-Marseille Université, le 8 mai 2019.